Terug naar de basis

Je hebt een druk leven, gezonde gewoontes schieten er steeds vaker bij in, ‘eentje kan wel’ totdat je op de weegschaal staat en schrikt. Dat je het zo ver hebt laten komen. Je baalt enorm. Er moet wat gebeuren, de grens is bereikt. Anderen zeggen ‘het valt toch wel mee’ maar zelf voel je je ongelukkig en steeds meer vermoeid. Je bent niet tevreden over je lichaam en het maakt je onzeker. Je hoeft heus geen maatje 36 te hebben maar wat zou het fijn zijn als kleding weer past en mooi staat en dat jij je weer een stuk fitter voelt.

Health Coach Ilona

Misschien heb je al verschillende diëten geprobeerd, braaf standaard weekmenu’s gevolgd, boeken met slanke recepten gekocht of afslankproducten gebruikt maar viel je daarna terug.

En dat zit hem in het volgende: Omdat je in de basis niks veranderd hebt. Je ging weer eten als ervoor, oude gewoontes slopen er terug in met als resultaat dat de kilo’s er zo weer terug aanzaten.

Dus is belangrijk dat je dat nu wel gaat doen ! Ik ga je laten zien:

Hoe je een gezond basiseetpatroon ontwikkelt met uiteraard ook ruimte voor dat ene koekje of schaaltje chips.
Voor tijdens het afvallen én erna.
Met voedzame maaltijden en tussendoortjes.
Passend bij jouw voorkeuren en gezinssituatie.
En we gaan aan de slag met de gewoontes die jouw doel in de weg staan.

Let op: Met dit ‘Terug naar de basis’ traject richten we ons op jouw eetpatroon en een stukje op het creëren van gezonde gewoontes. Heb jij een lastige relatie met eten ? Ben jij veel bezig met calorieën, denken in goed of slecht ? Heb je vaak last van schuldgevoelens als je iets ‘verkeerds’ gegeten hebt ? Eet jij vaak vanuit emotie of om je beter te voelen ? Heb je vaak negatieve gedachtes over jezelf ? Dan raad ik je aan om naar mijn ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject te kijken.


Review anoniem Ilona heeft me goede tips gegeven en ondanks weinig echt drastische aanpassingen begon ik gewicht te verliezen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een dieet volgde. Ik mocht gewoon alles eten maar veel meer afgestemd op de behoeften van mijn lichaam. 

Hoe gaan we te werk


Je houdt je eten een week bij met een app. Het geeft je veel inzicht in wat je eet. Op basis hiervan leer je andere keuzes te maken en je wordt er ook bewuster van. Ook ontdek je wat qua hoeveelheden bij je past.

Dan bespreken we wat jij graag wilt veranderen, wat jouw wensen zijn. Ik geef je tips en adviezen hoe je dit aan kunt pakken. Je ontvangt 3 voorbeelddagmenu’s, een variatielijst en lekkere recepten zonder pakjes en zakjes, die snel op tafel staan. Aan de hand daarvan stel jij, onder mijn begeleiding, jouw eigen eetpatroon samen. Voor tijdens het afvallen en erna.

Het is dus belangrijk dat je zelf ook aan de slag gaat. Ben je daartoe bereidt dan ga je hier de rest van je leven profijt van hebben !

Waarom het werkt


Omdat je gaat eten op een manier die bij je past. Bij jouw voorkeuren en dagelijks leven.
Daarom vindt je het ook geen straf om zo te eten en houd je het gemakkelijker vol.
Doordat je voldoening haalt uit je maaltijden en tussendoortjes voel je minder de behoefte dit uit ‘ongezonde’ dingen te halen*.
Mijn aanpak richt zich op kleine, behapbare veranderingen.
Met een voedzaam eetpatroon ervaar je minder honger en dit helpt je weer om betere keuzes te maken*.
Je leert je goed voor te bereiden op drukke dagen of momenten waardoor het je ook dan lukt gezond te eten. Of hoe je het aan kunt pakken als je bijvoorbeeld een feestje hebt.
We richten ons ook op de momenten waarop het je niet lukt om zo te eten zoals je zou willen.

* Mocht nu blijken dat het je toch niet lukt om die keuzes te maken, dan is het belangrijk dat we gaan onderzoeken waarom niet. Het kan dan zijn dat je eten ook gebruikt om je beter te voelen. Dit vraagt een andere aanpak zoals we dat toen tijdens mijn ‘Fijne relatie met eten’ traject.

Jouw investering

We gaan 12 weken aan de slag. Om de week heb je een afspraak met mij. Jouw investering bedraagt € 259,-

Je krijgt hiervoor:

* 1 intakegesprek
* 5 vervolggesprekken
* Elk gesprek een weegmoment
* Persoonlijk voedingsadvies incl. 3 voorbeelddagmenu’s, een variatielijst en recepten
* Beweegadvies (indien gewenst)
* Onbeperkt vragen stellen per mail of Whats App.

Het traject is altijd uit te breiden met losse consulten. Daarnaast kun je ook voor een natraject gaan mocht je daar behoefte aan hebben.
Soms ben je geholpen met alleen het aanpassen van je eetpatroon maar kijk ook eens naar mijn ‘Fijne relatie met eten’ traject.


Vergoedingen

* Mijn traject kan (deels) vergoed worden vanuit de aanvullende zorgverzekering. Kijk hier of dit ook voor jou geldt.
* Vraag bij je werkgever na of er een vitaliteitsbudget, persoonlijk ontwikkelbudget of Loopbaanbudget (LBB) is. Met een traject van Health Coach Ilona werk je namelijk direct aan jouw fysieke en mentale gezondheid. !
* Heb je een eigen bedrijf ? Coachingskosten kunnen onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar zijn.

En nog even dit

Iedereen is anders. Ieders lichaam ook. Je hebt je eigen bouw, je eigen wensen. Een gezond BMI hoeft dus echt niet altijd de insteek te zijn. Het gaat erom waar jij je prettig bij voelt.

Geef jezelf de tijd om af te vallen. Om je eetpatroon aan te passen. Daar heb je veel meer aan dan snel kilo’s kwijtraken die er vervolgens net zo snel weer aan zitten.

Onthoud ook dat afvallen gaat met vallen en opstaan. Het hoort erbij ! Zelf heb ik er ook twee en een half jaar overgedaan om mijn huidige gewicht te bereiken maar ik ben dan ook nog altijd op gewicht.

Ik ben ook niet degene die met het vingertje staat te wijzen als je niet bent afgevallen of aangekomen. Ik vind het veel belangrijker om jou na te laten denken over waar hem dat in zit en hoe je het voortaan anders aan kunt pakken. Leer van je ‘fouten’.


Review L. Samen met Ilona het traject doorlopen. Het is heel anders dan andere afslankprogramma’s. Je hebt eigenlijk geen beperkingen. Ik heb echt geleerd om betere keuzes te maken en voedzame maaltijden te nemen. Hierdoor minder hongergevoel, wat voor mij “snaaien” echt heeft doen verdwijnen. Soms dacht je al verstandige keuzes te maken, maar merk je dat het toch nog anders/ beter kan. Fijn om ook samen te kijken naar hoe te eten tijdens nachtdienst, hier heb ik echt wat bij geleerd. Ook de vervanging van pakjes en zakjes bij pasta’s. Voel me al veel lekkerder in mijn vel en stukken fitter.

Wil je eerst kennismaken en met mij bespreken waar je tegenaan loopt en wat ik voor je kan betekenen ? Twijfel je welk traject bij jou past ? Vraag dan een vrijblijvend gratis kennismakingsgesprek aan. Vul het formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.