Meteen naar de inhoud

Een fijne relatie met eten en jezelf

Je hele leven lang ben je al bezig met afvallen.
Alle diëten heb je zo’n beetje geprobeerd.
Wat je moet eten weet je best maar dat ook (blijven) doen is een tweede.
Het maakt je moedeloos en ongelukkig.
Omdat je geen uitweg meer ziet en niet blij bent met jezelf en je lichaam.
Bovendien heeft al dat gelijn ervoor gezorgd dat je een lastige relatie met eten hebt.

Maar hoe fijn zou het zijn als:

Je die strijd niet meer hoeft te voeren?
Dat jij de regie terug kunt pakken op wat je wanneer eet en hoeveel.
Dat je je weer zelfverzekerd voelt en lekker in je vel.
Dat je rust ervaart rondom eten en zonder schuldgevoel kunt genieten.
Dat je een stabiel gewicht bereikt waar jij je fijn bij voelt.

En dat is ECHT mogelijk ! Maar dan gaan we het wel anders aanpakken. Met mijn ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject.

Review Kirsty
“Ilona neemt de tijd en luistert naar je.
Haar programma is niet standaard maar afgestemd op jou persoonlijk. Ze kijkt verder dan alleen het eten. Zodat je echt patronen kan doorbreken. Voor mij kwam ze op het juiste moment in mijn leven”.


Het is tijd voor een andere aanpak

Waarom afvallen lastig is in corona tijd

Wat je zou moeten eten of doen weet je best, maar op de een of andere manier lukt het je gewoon niet. En dus is het belangrijk dat we gaan bekijken waar hem dat in zit. Waarom het bij jou steeds misgaat. Welke rol eten in jouw leven is gaan spelen.

Hier gaan we, naast jouw eetpatroon, mee aan de slag. Niet langer staat een dieet en jouw gewicht centraal maar je mindset en het ontwikkelen van een fijne, relaxte relatie met eten én jezelf!

Zodat jouw leven niet langer in het teken staat van diëten en lijnen, afvallen en weer aankomen en alle ellende die daarmee gepaard gaat. Zodat eten niet langer een issue is. Word weer blij met jezelf en je lichaam!

Gun jezelf de tijd en ruimte om het nu eens echt anders aan te pakken. Ga voor een duurzaam resultaat met mijn ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject.


Herken jij een aantal van deze punten ?

Op maandag begin je echt, maar na een of twee weken ben je alweer afgehaakt.
Periodes van te veel eten wisselen zich af met streng zijn en jezelf van alles verbieden.
Je denkt in ‘gezond en ongezond’, in ‘goed en slecht’ en je voelt je schuldig of hebt gefaald als je iets gegeten hebt wat ‘niet mag’.
Je gooit de handdoek in de ring en eet alles waar je zin in hebt want ‘wat maakt het allemaal uit, het is nu toch al verpest, dit gaat me nooit lukken’.
Je eet vaak om je beter te voelen. Na een rotdag, uit zelfmedelijden, omdat je moe bent, uit verveling of omdat je ‘het nu wel verdiend hebt’. De momenten in de avond zijn het lastigst of die aan het eind van de middag.
Het lukt je dan niet om het bij 1 koekje te houden of om te stoppen met snoepen. En die zak chips kan maar beter niet in huis zijn.
Soms sla je dan maar tussendoortjes over, terwijl je wel honger hebt, om zo calorieën te besparen.
Je mist de balans. Je hebt het altijd druk (er is altijd wel wat). Een gezonde maaltijd op tafel zetten lukt niet. En tijd voor ontspanning, voor jezelf schiet er heel vaak bij in. Je staat steeds voor anderen klaar maar wie denkt er aan jou ?
Je voelt je ook niet happy met jezelf. Je vindt jezelf zwak, bent onzeker en wat je in de spiegel ziet staat je al helemaal niet aan.

Dan is het ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject echt wat voor jou !

“Leef niet langer volgens de regels van een dieet maar ga weer luisteren naar je eigen behoeftes”


Wat mag je verwachten

Niet: Een nieuw dieet zonder blijvend resultaat.
Wel: Inzicht krijgen in waarom het steeds misgaat en daar nu eindelijk eens iets in veranderen.

Niet: Te streng zijn, jezelf vanalles verbieden.
Wel: Een fijn eetpatroon ontwikkelen waarbinnen je alles mag eten, zonder schuldgevoelens of doorslaan in.

Niet: Een gevoel van falen als je iets ‘verkeerds’ gegeten hebt of angst hebben dat je dan aankomt.
Wel: Weer zorgeloos kunnen genieten van eten.

Niet: Alleen maar gericht op voeding en je gewicht.
Wel: Centraal staat jouw relatie met eten en jezelf. Je eetpatroon is hier een onderdeel van.

Niet: Ik haal het maar niet in huis want anders gaat het op.
Wel: In huis hebben wat je lekker vindt en ermee om kunnen gaan.

Niet: Een hele reep chocola opeten.
Wel: Het bij één stukje kunnen houden.

Niet: Als je je rot voelt, verdrietig, je verveelt, of omdat je het ‘verdiend’ hebt naar eten grijpen.
Wel: Met je emoties leren omgaan en eten vanwege de juiste redenen (omdat jij het echt wilt).

Niet: Ik handel naar gedachtes als ‘nu is mijn dag verpest’ en ‘eentje kan wel’.
Wel: Ik herken ze en ga er niet langer in mee. Ik ben de baas over mijn eetgedrag.

Niet: Ik eet volgens een voedingsschema.
Wel: Ik eet wat IK wil, wanneer ik wil en hoeveel ik wil door weer te luisteren naar mijn eigen honger- en verzadigingsgevoel.

Niet: Mezelf naar beneden halen of mezelf niet de moeite waard vinden.
Wel: Ik vind mezelf de moeite waard, ik voel me krachtig, zorg goed voor mezelf en ben tevreden en blij met mijn lichaam.

Dan werk je aan een fijne, relaxte relatie met eten en jezelf en dan is een stabiel gewicht waar jij je prettig bij voelt
ook voor jou weggelegd.

De opbouw van het traject

Voeding

Niet langer zijn de regels van een dieet het uitgangspunt maar hoe jij de rest van je leven wilt eten. Passend bij jouw voorkeuren. Én hoe jij daar een gezonde balans in weet te vinden, zonder schuldgevoel.
Leer weer luisteren naar je eigen honger- en verzadigingssignaal. Dan eet je niet te weinig en ook niet te veel. Ontdek ook wanneer er sprake is van echte honger en wanneer er iets anders meespeelt. Ga voor een normaal en volwaardig basiseetpatroon met de nodige genietmomenten. Waar je echt de tijd voor vindt én neemt.

Mindset

Ontdek hoe jij voortaan wel die (eet)keuzes kunt maken die je wilt maken. Krijg inzicht in hoe jouw eigen gedachtes en smoesjes van invloed zijn en hoe je daarmee om kunt gaan. Leer hoe jouw brein werkt en hoe deze jou niet langer tegenwerkt. Pak de regie en luister niet langer naar dat stemmetje in je hoofd. Ik help jou met de problemen die jij op afval- en eetgebied ondervindt. Of dat nu gaat om te veel snoepen, snaaien in de avond of eten uit stress of andere negatieve emoties.

Zelfzorg

Is er voldoende balans in je leven. Als het gaat om verplichtingen en je eigen behoeftes. Haal je hier voldoening uit. Geef jij goed je grenzen aan. Slaap je voldoende en neem je op tijd rust. Beweeg jij op een manier die je leuk vindt. Ken jij je behoeftes en kom je daarin tegemoet. Hoe ga jij om met negatieve emoties. Mogen ze er zijn of ga je ze uit de weg door bijvoorbeeld te eten. Accepteer en respecteer jij jezelf en je lichaam. Allemaal onderwerpen die van invloed zijn op jouw eetgedrag. En daarom besteden we er ook aandacht aan.

Iedereen is anders. Daarom kijken we naar jouw situatie. Samen bepalen we welke onderwerpen voor jou belangrijk zijn om aan bod te laten komen. Met als hoofddoel het ontwikkelen van een fijne relatie met eten en jezelf. Als basis voor een stabiel gewicht. En daar heb jij je leven lang profijt van.


1. Gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek

Vooraf maken we kennis en kijken we of er een klik is. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat jij je op je gemak voelt bij mij als coach. Je vertelt waar je tegenaan loopt, waar je naar op zoek bent en ik wat ik voor je kan betekenen en wat het traject inhoudt. Zo bepalen we samen of het bij je past en weet jij waar je aan toe bent. Mijn traject is namelijk geen quick fix maar gericht op blijvende verandering en dat vraagt 100% inzet.

2. Dan beginnen we met het ‘Goed van start’ gesprek

Je hebt het intakeformulier ingevuld en dit gaan we bespreken. Zodat ik jou nog beter leer kennen en we het traject kunnen uitstippelen aan de hand van de onderwerpen die voor jou belangrijk zijn. We staan stil bij jouw motivatie en je krijgt een prachtig werkboek mee met informatie, nieuwe inzichten en opdrachten om thuis door te lezen. De eerste kwartjes waarom het jou voorheen niet lukte om een blijvend resultaat te behalen beginnen te vallen en je gaat met een geheel nieuwe kijk enthousiast van start.

3. Daarna volgen 6 coachingsgesprekken van ca. 45 minuten

Waarin we onder andere jouw vorderingen, leermomenten, de opdrachten en oefeningen bespreken. Stap voor stap werken we aan verandering op lange termijn. Op eetgebied, eetgedrag, mindset en zelfzorg. Want dat is wat je nodig hebt om eindelijk een stabiel gewicht te bereiken waar jij je prettig bij voelt. Werk samen met mij aan die fijne, relaxte relatie met eten en jezelf.

4. Werkboek, oefeningen, stappenplannen en onbeperkt mail- of WhatsApp contact

Als bonus ontvang je dus een prachtig werkboek met informatie, nieuwe inzichten en opdrachten, maar ook andere oefeningen en stappenplannen zodat je buiten de gesprekken om verder kunt. En loop je dan ergens tegenaan dan kan je me altijd via de mail of WhatsApp een berichtje sturen.

-> Uitbreiding met losse gesprekken is altijd mogelijk.
-> Mijn traject wordt (deels) vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering. Lees hier of dit ook voor jou geldt.

“Laat jouw gewicht niet langer jouw geluk bepalen !”

Start nu met het ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject en laat de strijd met eten en de kilo’s achter je.

Jouw investering

We gaan samen 3 tot 4 maanden aan de slag. Jouw eenmalige investering voor deze levensveranderende transformatie is
€ 324,- In termijnen betalen is ook mogelijk.

En dit omvat:

* Het ‘Goed van start’ gesprek wat zo’n 90 minuten zal duren.
* 6 coachingsgesprekken van 45 minuten.
* Als BONUS het boek ‘Op weg naar een gezonde relatie met eten en jezelf’ (t.w.v. € 19,95 euro).
* Diverse andere stappenplannen, opdrachten en oefeningen.
* Indien gewenst een voedingsanalyse en advies.
* Indien gewenst sport- of beweegadvies.
* Onbeperkt mail- en WhatsApp contact.

Vergoedingen

* Mijn traject kan (deels) vergoed worden vanuit de aanvullende zorgverzekering. Kijk hier of dit ook voor jou geldt. Klik op de naam van jouw verzekering.
* Vraag bij je werkgever na of er een vitaliteitsbudget, persoonlijk ontwikkelbudget of loopbaanbudget (LBB) is. Met een traject van Health Coach Ilona werk je namelijk direct aan jouw fysieke en mentale gezondheid!
* Heb je een eigen bedrijf? Coachingskosten kunnen onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar zijn.

Vergoedingen zorgverzekering Health Coach Ilona

Review Dion “Ik was al eerder bij diëtisten geweest, maar na het traject kwam ik altijd weer aan. Nu met Ilona heb ik het vertrouwen dat ik het wel volhou. Waarom? Omdat ze verder kijkt dan alleen maar je voeding. Het heeft mij veel opgeleverd. Ik zit beter in mijn vel, zowel lichamelijk als geestelijk”.

Review I. “Ik heb het traject als zeer positief ervaren ! Ilona laat je nadenken over je valkuilen en eetgewoontes. Daardoor is het geen dieet wat je zomaar opvolgt, maar een verandering in eetgedrag”.

Waarom ik ?

Ook ik was een aantal jaar geleden veel te zwaar en daardoor ongelukkig, onzeker en niet blij met mezelf. Maar het is me gelukt om 30 kg af te vallen en ik ben nog altijd op gewicht. Daarom weet ik als geen ander hoe jij je voelt en hoe lastig de strijd tegen de kilo’s kan zijn. Maar ik weet ook wat je moet doen om dat achter je te laten. En dat heb ik samengevoegd in dit mooie traject. Omdat ik niet geloof in snelle oplossingen en in korte tijd zoveel mogelijk gewicht verliezen.
Ik heb diverse opleidingen gevolgd, ben lid van de werkgroep ‘Psychologie van eetgedrag’ en ben dus de deskundige die jou verder kan helpen.

Mijn transformatie Health Coach Ilona

Dit is nog belangrijk

Mijn traject is geen quick fix maar een verandering voor altijd. Als je bereidt bent hier tijd in te steken en er voor openstaat om aan jezelf te werken ga jij mooie resultaten boeken! Geen kilo’s knallen dus maar aandacht voor wat er werkelijk toe doet. En dan heb jij een geweldige, stabiele basis voor de rest van je leven.

Eerst weten of dit wat voor jou is ?

Vraag een gratis kennismakingsgesprek aan, bespreek met mij waar je tegenaan loopt en waar je bij geholpen wilt worden. Ik leg je graag uit wat het traject inhoudt en wat je mag verwachten. Tevens kun je het werkboek inzien en ervaren of je door mij begeleid zou willen worden.

Stel het niet langer uit. Neem vandaag die eerste spannende maar o zo belangrijke stap.