Een fijne relatie met eten en jezelf

Je hele leven lang ben je al bezig met afvallen.
Alle diëten heb je zo’n beetje geprobeerd maar het lukt het je maar niet om de kilo’s eraf te houden.
Wat je moet eten weet je best maar dat ook (blijven) doen is een tweede.
Het maakt je moedeloos en ongelukkig.
Omdat je geen uitweg meer ziet en je niet blij bent met jezelf en je lichaam.

Maar hoe fijn zou het zijn als:

Je die strijd niet meer hoeft te voeren ?
Jij eindelijk dat streefgewicht weet te bereiken én vast te houden.
Zodat jij je weer zelfverzekerd voelt en lekker in je vel.
Je alle kleding kunt dragen die je wilt.
Én dat je trots kunt zijn op dat jij dit bereikt hebt !

En dat is ECHT mogelijk ! Maar dan gaan we het wel anders aanpakken. Met mijn ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject.

Review Kirsty
“Ilona neemt de tijd en luistert naar je.
Haar programma is niet standaard maar afgestemd op jou persoonlijk. Ze kijkt verder dan alleen het eten. Zodat je echt patronen kan doorbreken. Voor mij kwam ze op het juiste moment in mijn leven”.


Het is tijd voor een andere aanpak

Waarom afvallen lastig is in corona tijd

Wat je zou moeten eten weet je best. Daar zit het hem niet in, maar wel in de uitvoering. En dat het daar misgaat, DAT heeft alles te maken met:

* Wat je denkt: ‘eentje kan wel’, ‘nu is mijn dag toch al verpest’, ‘ik kan het toch niet’, ‘ik heb het verdiend’.
* Wat je voelt: vermoeidheid, stress, verveling, zelfmedelijden, troost, frustratie en vandaaruit gaan eten.
* Wat je doet: zoals bepaalde eetgewoontes waar je maar niet vanaf komt.

En dus gaan we samen bekijken waar het hem bij jou in zit dat het steeds niet lukt en je krijgt antwoord op de vraag hoe dan wel. Hier gaan we, naast jouw eetpatroon, mee aan de slag. Zodat jij afvalt en niet steeds opnieuw hoeft te beginnen.

Dat gaat je ECHT verder helpen en niet een standaard weekmenu, nieuw hip dieet of dure shake. Met eenzelfde aanpak behaal je namelijk gewoon hetzelfde resultaat en dat is dus afvallen én weer aankomen.

Vind jezelf de moeite waard, gun jezelf de tijd en ruimte om te werken aan dat blijvende resultaat. Met mijn ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject gaat dat je lukken.


Herken jij een aantal van deze punten ?

Op maandag begin je echt, maar na een of twee weken ben je alweer afgehaakt.
Door al dat gelijn weet je niet goed meer wat je nu moet eten. De een zegt dit de ander dat. Het frustreert je.
Je weet alles van calorieën en denkt vaak in ‘gezond en ongezond’, in ‘goed en slecht’. Je voelt je schuldig of hebt gefaald als je iets gegeten hebt wat ‘niet mag’. Je gooit daardoor de handdoek in de ring en eet alles waar je zin in hebt want ‘wat maakt het allemaal uit, het is nu toch al verpest, wat ben ik ook zwak’.
Je eet vaak om je beter te voelen. Na een rotdag, uit zelfmedelijden, omdat je moe bent, uit verveling of omdat je ‘het nu wel verdiend hebt’.
Het lukt je soms niet om het bij 1 koekje te houden of om te stoppen met snoepen. En die zak chips kan maar beter niet in huis zijn. Helemaal zo vlak voor het avondeten of erna als je op de bank zit.
Je mist de balans. Je hebt het altijd druk (er is altijd wel wat). Een gezonde maaltijd op tafel zetten lukt niet. En tijd voor ontspanning, voor jezelf schiet er heel vaak bij in. Je staat steeds voor anderen klaar maar wie denkt er aan jou ?
Je voelt je ook niet happy met jezelf. Je vindt jezelf zwak, bent onzeker en wat je in de spiegel ziet staat je al helemaal niet aan.

Dan is het ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject echt wat voor jou !


Wat mag je verwachten

Niet: Een nieuw dieet zonder blijvend resultaat
Wel: Inzicht krijgen in waarom het misgaat en hoe je dat nu kunt voorkomen zodat je niet meer terugvalt en opnieuw aankomt.

Niet: Te streng zijn, jezelf vanalles verbieden.
Wel: Een fijn basiseetpatroon ontwikkelen waarbinnen je alles mag eten, alleen jij bepaalt en niet dat stemmetje in je hoofd. Je kan zelf die keuzes te maken waardoor er meer balans is. Jij bent ‘in control’.

Niet: Een schuldgevoel overhouden of een gevoel van falen als je iets ‘verkeerds’ gegeten hebt
Wel: Weer kunnen genieten van eten.

Niet: Alleen maar gericht op voeding en je gewicht.
Wel: Ook andere zaken die van invloed kunnen zijn op jouw eetgedrag, als niet voldoende ontspanning hebben, worden onder de loep genomen. Én je ontdekt dat het uiteindelijk veel meer draait om jouw geluk en hoe je je voelt dan wat dat getal op de weegschaal aangeeft.

Niet: Ik haal het maar niet in huis want anders gaat het op.
Wel: In huis hebben wat je lekker vindt en ermee om leren gaan.

Niet: Een hele reep chocola opeten.
Wel: Het bij één stukje kunnen houden.

Niet: Als je je rot voelt, verdrietig, verveelt, boos, of omdat je het ‘verdiend’ hebt naar eten grijpen.
Wel: Met je emoties leren omgaan en eten vanwege de juiste redenen (omdat jij het echt wilt).

Niet: Jojoën, afvallen en weer aankomen.
Wel: Afvallen en een stabiel gewicht.

Niet: Alles of niets en doorslaan in.
Wel: Balans

Niet: Jezelf naar beneden halen of jezelf niet de moeite waard vinden.
Wel: Jezelf de moeite waard vinden, goed voor jezelf willen zorgen, tevreden en blij met jezelf en je lichaam.

Dan werk je aan een fijne, relaxte relatie met eten en dan is jouw streefgewicht bereiken en vasthouden binnen handbereik.

De opbouw van het traject

Iedereen is anders. Daarom kijken we naar jouw situatie. Hieronder lees je welke onderwerpen zoal in het traject aan bod kunnen komen. Na ons eerste gesprek bepalen we waar jij je op wilt focussen.

1. We beginnen met het ‘Goed van start’ gesprek

Al vanaf de start van dit traject wordt helemaal duidelijk waarom het jou voorheen niet lukte je gewichtsverlies vast te houden en niet terug te vallen in oude gewoontes. Je leert jezelf en de keuzes die je maakte beter begrijpen. En dat is ontzettend fijn en waardevol. En het geeft moed. Want je gaat inzien dat ook jij kan veranderen en op welke manier je dat dan uiteraard aan moet pakken. En dat doen we samen. Ik help je daar stap voor stap bij.

Tijdens dit gesprek leggen we de basis voor de rest van het traject. Het fundament. We maken kennis en gaan ontdekken waar voor jou de grootste uitdagingen liggen en wat het plan van aanpak wordt. Voordeel hiervan is dat meteen duidelijk wordt welke vervolgstappen nodig zijn. Lekker effectief dus. Ook gaan we aan de slag met jouw motivatie. Waarom is afvallen nu echt belangrijk voor je zodat je er voor de volle 100% voor wil gaan. Je krijgt een prachtig werkboek mee met informatie, nieuwe inzichten en opdrachten om thuis door te lezen.

2. Daarna volgen 6 coachingsgesprekken van ca. 45 minuten

De inhoud hiervan is geheel afhankelijk van jouw situatie. Onderwerpen kunnen zijn:

* Jouw eetpatroon. Het gaat er niet om wat ik vind dat je zou moeten eten, of ‘wat hoort’, het gaat erom wat JIJ wil en belangrijk vindt. Dat wat je eet moet passen bij jouw voorkeuren, moet voldoende verzadigen, het moet lekker zijn en praktisch goed uitvoerbaar. Dan pas wordt het een eetpatroon voor altijd. Wat je ‘vol kunt houden’. Daar gaan we mee aan de slag. Dit wordt jouw ‘voedingsplan’. Ik kijk met je mee en als je adviezen wil, op het gebied van ‘gezonde’ voeding bijvoorbeeld, krijg je die uiteraard.
* Eetregels. Denk jij constant in alles of niets, goed-fout, dit mag ik wel-niet, dan blijft eten altijd een strijd. Dan doe je het in jouw ogen ook nooit goed. Met als gevolg een schuldgevoel, de handdoek in de ring gooien of alles eten wat los en vast zit want wat maakt het allemaal uit ? Tot je opnieuw een poging doet en tegen hetzelfde probleem aanloopt.
* Waarom eet je wat je eet. Doorhebben waarom je iets eet helpt jou om andere keuzes te maken en te zoeken naar een oplossing.
* Je krijgt inzicht in je eetgewoontes en valkuilen. Hoe ga je ermee om en hoe creëer je nieuwe gewoontes.
* Wanneer heb je echt honger of is er sprake van hongergevoelens. En luister jij daar naar.
* Stop je op tijd met eten of heb je het niet door en hoe dan wel.
* Welke smoesjes en excuses gebruik je onbewust (eentje kan wel, als het in huis is moet het op, mijn partner die …, ik heb echt geen tijd), en welke gedachtes (ik kan het niet, wat heeft het voor zin, ik kan toch geen nee zeggen, ik heb echt even suiker nodig) staan verandering in de weg. En hoe buig je ze om.
* Eten uit emotie. Hoe doorbreek je dat patroon.
* Is er voldoende balans in je leven ? Hoe is de verdeling verplichtingen-behoeftes, geven-nemen en inspanning-ontspanning. Zodat het jou wel gaat lukken tijd te nemen voor een tussendoortje, je een voedzame maaltijd op tafel kunt krijgen en je aan jezelf toekomt. Je niet langer uitgeput met een reep chocola of zak chips op de bank ploft ’s avonds want ‘je hebt het wel verdiend’.
* Zelfacceptatie. Pas als je jezelf de moeite waard vindt, ga je goed voor jezelf zorgen en die beslissingen maken die goed zijn voor jou.

Om blijvend je eetgedrag te veranderen heb je een gezonde relatie met eten nodig. En dat is waar dit traject om draait.

3. Als bonus ontvang je een prachtig werkboek met informatie, nieuwe inzichten, opdrachten, oefeningen en stappenplannen zodat je buiten de gesprekken om ook verder kunt.

4. Onbeperkt mail- en WhatsApp contact

-> Uitbreiding met losse gesprekken is altijd mogelijk. Ook om bijvoorbeeld na het traject nog een stok achter de deur te hebben.
-> Mijn traject wordt (deels) vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering. Lees hier of dit ook voor jou geldt.

“Laat jouw gewicht niet langer jouw geluk bepalen !”

Start nu met het ‘Fijne relatie met eten en jezelf’ traject en laat de strijd met eten en de kilo’s achter je.

Jouw investering

We gaan samen 3 tot 4 maanden aan de slag. Jouw eenmalige investering voor deze levensveranderende transformatie is
€ 317,- en dit omvat:

* Het ‘Goed van start’ gesprek wat zo’n 90 minuten zal duren.
* 6 coachingsgesprekken van 45 minuten.
* Indien gewenst diverse weegmomenten.
* Als BONUS het boek ‘Op weg naar een gezonde relatie met eten en jezelf’ (t.w.v. € 19,95 euro).
* Diverse andere stappenplannen, opdrachten en oefeningen.
* Indien gewenst een voedingsanalyse met advies op maat.
* Indien gewenst sport- of beweegadvies.
* Onbeperkt mail- en WhatsApp contact.

Vergoedingen

* Mijn traject kan (deels) vergoed worden vanuit de aanvullende zorgverzekering. Kijk hier of dit ook voor jou geldt.
* Vraag bij je werkgever na of er een vitaliteitsbudget, persoonlijk ontwikkelbudget of loopbaanbudget (LBB) is. Met een traject van Health Coach Ilona werk je namelijk direct aan jouw fysieke en mentale gezondheid. !
* Heb je een eigen bedrijf ? Coachingskosten kunnen onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar zijn.

Vergoedingen zorgverzekering Health Coach Ilona

Review Dion “Ik was al eerder bij diëtisten geweest, maar na het traject kwam ik altijd weer aan. Nu met Ilona heb ik het vertrouwen dat ik het wel volhou. Waarom? Omdat ze verder kijkt dan alleen maar je voeding. Het heeft mij veel opgeleverd. Ik zit beter in mijn vel, zowel lichamelijk als geestelijk”.

Review I. “Ik heb het traject als zeer positief ervaren ! Ilona laat je nadenken over je valkuilen en eetgewoontes. Daardoor is het geen dieet wat je zomaar opvolgt, maar een verandering in eetgedrag”.

Waarom ik ?

Ook ik was een aantal jaar geleden veel te zwaar en daardoor ongelukkig, onzeker en niet blij met mezelf. Maar het is me gelukt om 30 kg af te vallen en ik ben nog altijd op gewicht. Daarom weet ik als geen ander hoe jij je voelt en hoe lastig de strijd tegen de kilo’s kan zijn. Maar ik weet ook wat je moet doen om het voor elkaar te krijgen. Wat wel werkt. En dat heb ik samengevoegd in dit traject. Omdat ik niet geloof in snelle oplossingen en in korte tijd zoveel mogelijk gewicht verliezen.
Ik heb diverse opleidingen gevolgd, ben lid van de werkgroep ‘Psychologie van eetgedrag’ en ben dus de deskundige die jou verder kan helpen.

Mijn transformatie Health Coach Ilona

Dit is nog belangrijk

Mijn traject is geen quick fix maar een verandering voor altijd. Als je bereidt bent hier tijd in te steken en er voor openstaat om aan jezelf te werken ga jij mooie resultaten boeken ! Geen kilo’s knallen dus maar werken aan een gezonde relatie met eten en jezelf. Dan volgt afvallen vanzelf.

Eerst weten of dit wat voor jou is ?

Vraag een gratis kennismakingsgesprek aan, bespreek met mij waar je tegenaan loopt en waar je bij geholpen wilt worden. Ik leg je graag uit wat het traject inhoudt en wat je mag verwachten. Tevens kun je het werkboek inzien en ervaren of je door mij begeleid zou willen worden.

Stel het niet langer uit. Neem vandaag die eerste spannende maar o zo belangrijke stap.