Gratis mini-training

Doe mee met de gratis mini-training
‘Afvallen zonder dieet – werk aan een fijne relatie met eten en jezelf’

Ben jij klaar met dat eeuwige gedieet?
Wil je een oplossing voor de lange termijn?
Die vooral ook gericht is op de werkelijke reden waarom jij steeds opnieuw aankomt?

Schrijf je dan in voor de nieuwe, gratis mini-training: ‘Afvallen zonder dieet – werk aan een fijne relatie met eten en jezelf’

We starten a.s. maandag 10 januari.


Zoals zoveel vrouwen heb je al vanalles geprobeerd. Van Sonja Bakker tot koolhydraatarm. Van Weight Watchers tot Cambridge. Van het zelf proberen, door minder te eten en meer te bewegen, tot hulp inschakelen van een diëtist of voedingscoach.

Maar helaas, het heeft niet mogen baten. Je bent er misschien wel mee afgevallen maar de kilo’s zitten er gewoon weer aan, met wellicht zelfs nog wat bonuskilo’s.

Nu, januari 2022, aan een nieuw dieet beginnen zie je echt niet zitten maar wat moet je dan? Je wilt je zo graag zelfverzekerder voelen, leukere kleding kunnen dragen en meer energie ervaren.


De reden dat het je tot nu toe niet gelukt is, zit hem echt niet in dat je geen discipline of wilskracht hebt. Het ligt aan de aanpak die je tot nu toe gekozen hebt.

Een aanpak die niet werkt omdat deze alleen gericht is op WAT je eet. En tuurlijk maakt dat uit maar DE REDEN dat je eet is veel belangrijker. Je kunt wel weten wat je moet eten, wat goede vervangers en gezonde tussendoortjes zijn, maar als dat vervolgens niet lukt, dan heb je daar helemaal niks aan.

Tijd om daar aan te gaan werken dus. Dat het jou WEL lukt. En daarvoor moet je inzicht gaan krijgen in jouw (eet)gedrag. Waarom je op bepaalde momenten meer eet dan je eigenlijk zou willen. Waarom het je niet lukt om het bij dat ene koekje te houden.

Aan deze onderwerpen en meer, gaan we aandacht besteden.


In deze gratis 7- daagse training krijg jij een heleboel handvaten om te starten met afvallen zonder dieet en te werken aan je eetgedrag en relatie met eten. De onderwerpen in het kort:

Dag 1
Waarom is een goede motivatie zo ontzettend belangrijk en hoe vind je die?
Je krijgt een opdracht om hiermee aan de slag te gaan
Dag 2
Waarom je geen dieetregels nodig hebt om af te vallen maar wat dan wel
Je gaat aan de slag met hoe JIJ wilt eten, op een manier die bij je past, waar jij blij van wordt, dan hou je het vol
Dag 3
Waaraan voldoet een voedzaam basiseetpatroon (voor tijdens het afvallen en daarna) en hoe stel je die samen
Inclusief informatie over wat je dan kunt eten én variatielijst!
Dag 4
Moeilijke momenten in kaart brengen
Aan de hand van een opdracht word jou duidelijk wanneer het ‘misgaat’ . Wat aanleidingen, ‘triggers’ kunnen zijn.
Dag 5
En hoe ga je ermee om
Je gaat ontdekken dat eten niet de oplossing is en hoe je voor jezelf kunt bepalen wat dan wel
Dag 6
Meer eten dan je eigenlijk wil – eetbuien
Ontdek de oorzaken van het niet bij een koekje, schaaltje chips of stukje chocola kunnen houden (emotie-eten is er daar een van) en oplossingen
Dag 7
Goed zorgen voor jezelf
Pas als je jezelf de moeite waard vindt maak je die keuzes die goed zijn voor jou. Op eetgebied maar ook op ander vlakken die weer van invloed kunnen zijn op jouw eetgedrag. We besteden daar deze laatste dag aandacht aan



Ben jij enthousiast, nieuwsgierig?

Meld je aan via het inschrijfformulier. Je krijgt een dezer dagen een welkomstmailtje met daarin een verwijzing naar de besloten Facebookgroep waar elke dag de info, opdrachten en andere downloads komen te staan. Je kunt daar uiteraard ook je vragen aan mij stellen!

We starten maandag 10 januari


Wil jij het nu eens echt goed en anders aan gaan pakken?
Erachter komen waar het hem werkelijk in zit dat je steeds opnieuw aankomt en wat je daaraan kunt doen?

Schrijf je dan nu in!

Het is helemaal gratis, geen addertjes onder het gras.

Hopelijk tot in de Facebookgroep!

Health Coach Ilona Sprundel voedingscoach afvallen